Hvis der er noget, der kan være stressende, så er det at flytte. Det er lige meget, om det er en flytning i det private, eller om vi snakker en større flytning af kontor. Det samme gælder for begge typer flytning. Der er en masse ting, der skal pakkes ned, møbler skal flyttes, menneskers hverdag skal rykkes med og alle ting skal samles og sættes på plads det nye sted. Heldigvis er der flere ting, som I kan gøre for at gøre jeres erhvervsflytning nemmere og mere smertefrit. Vi har oplistet vores top 10 tips og tricks til en vellykket kontorflytning herunder:
- Start planlægningen i god tid
- Opmål og tjek pladsen på det nye sted
- Lav en god tidsplan
- Prioriter og uddeleger opgaverne
- Sørg for at pakke ned på en god måde
- Vælg et erfarent og pålideligt flyttefirma
- Brief medarbejdere
- Gennemgå og opdater jeres IT-infrastruktur
- Sørg for at komme hurtigt i gang med driften igen efter flytning
- Giv feedback og evaluer flytningen – Hvad gik godt og hvad gik skidt?
Planlægning er vejen frem, når det kommer til flytning. I bør kigge på, hvornår skal flytningen finde sted, og hvad skal medarbejderne gøre, imens det står på? Er det en flytning, der bare tager en dags tid eller er det flere dage? Derudover så er det en god ide at have styr på, hvordan alle ting skal så på det nye kontor. Det kan være brugbart at tegne en plan for, hvor bordene skal stå, hvad der skal i mødelokalerne osv. I den forbindelse kan I også lave en tidsplan, der dækker over alt fra start til slut. Få styr på hvornår I skal begynde nedpakningen, hvornår møblerne skal rykkes, og hvornår flyttemændene skal komme.
Man kan hurtig blive fristet til at kaste ting ned i kasser, men hvis I gør det på en organiseret måde, så er det også nemmere at få ting på rette pladser, når I er i de nye lokaler. Skriv tydeligt på flyttekasserne hvad der er i hver kasse, og hvem tingene evt. tilhører. Informer også gerne medarbejderne bedst muligt, så de ved, hvornår de skal have pakket deres ejendele ned, og om de eventuelt skal arbejde hjemmefra i nogle dage. Det kan nemlig også være et stort skridt for medarbejderne at flytte kontor.

Benyt et professionelt og pålideligt flyttefirma
Vores bedste råd til at gøre flytningen så nem som mulig er at kontakte et pålideligt flyttefirma. Her hos Norm Flytning har vi en lang række professionelle flyttefolk, der har stor erfaring inden for at foretage en vellykket kontorflytning. Vi kan være lige så involverede i flytningen, som I ønsker det. Nogle vil gerne selv pakke ned, hvor at andre gerne vil have vores hjælp. Det kan også være, at I gerne vil have, at vi hjælper jer med at sætte kontoret op på den nye lokation og samle diverse møbler igen.
Husk at I altid kan indhente et gratis flyttetilbud hos os. Så ser vi på jeres behov og kommer med et forslag til pris, og hvordan vi kan hjælpe jer bedst muligt.